TERAPIA PEDAGOGICZNA jest jedną z wielu form wsparcia indywidualnego realizowaną w ramach aktualnie trwającego projektu pn „Razem z nAMI możesz więcej – działania terapeutyczne i rehabilitacyjne skierowane dla dzieci z niepełnosprawnością” współfinansowanego ze środków PFRON.
Terapia pedagogiczna ma na celu spowodowanie określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno-motywacyjnej. Modyfikacja dotyczy także struktury wiedzy i umiejętności szkolnych dzieci i młodzieży. W wyniku zaburzeń w
funkcjonowaniu poszczególnych modalności zmysłowych dziecko może doświadczać wielu problemów podczas nauki szkolnej m.in. w zakresie mówienia, pisania, czytania, rysowania.
Terapia pedagogiczna to długotrwały proces wielu oddziaływań stanowiących szereg działań o charakterze pedagogicznym. Nastawione są one na niesienie pomocy dziecku. Ich zadaniem jest niwelowanie napotkanych przez nie trudności. W trakcie terapii poznajemy też przyczyny oraz objawy niepowodzeń szkolnych.
Celem terapii pedagogicznej jest eliminowanie negatywnych konsekwencji, podwyższenie samooceny dziecka oraz motywowanie go do działania.
Należy też wspomnieć, że terapia pedagogiczna dąży do wszechstronnego rozwoju zdolności poznawczych, percepcyjno- motorycznych, pomaga również w realizowaniu obowiązku szkolnego.
W trakcie terapii pedagogicznej u cioci Pauliny uczestnicy zajęć:
ćwiczą koncentrację uwagi,
rozwijają spostrzegawczość,
doskonalą percepcję wzrokową, słuchową
usprawniają koordynację wzrokowo-ruchową.
Mimo wakacyjnej aury za oknem, starsi uczestnicy zajęć nabywają umiejętności szkolne z kolei najstarsi je doskonalą.