2017.10 NEUROREHABILITACJA w OŚRODKU AMI w SIEARDZU

Ośrodek rehabilitacji dzieci w Sieradzu zyskał nowy sprzęt do pracy z dziećmi.

Neuroforma

System Neuroforma to program stworzony przez ekspertów z dziedziny neurorehabilitacji i neuropsychologii. Składa się z kilkunastu modułów ćwiczeniowych angażujących jednocześnie funkcje ruchowe i poznawcze. Choć Neuroforma jest skierowana przede wszystkim do pacjentów z dysfunkcjami neurologicznymi, to znajduje ona także szersze zastosowanie. Terapia z wykorzystaniem systemu usprawnia m.in. precyzję ruchów, koordynację wzrokowo-ruchową, ruchomość stawów, siłę i wytrzymałość mięśni jak również procesy spostrzegania, podejmowania decyzji, uwagę i pamięć.

Neuroforma – opis metody do rehabilitacji funkcji poznawczych

Jedną z metod umożliwiających pracę z tego rodzaju pacjentami oferuje Neuroforma. W związku z rozwojem technologii oraz poszerzeniem możliwości oferowanych przez nowoczesne aparatury, znacznie poszerzyła się oferta metod, które mogą usprawnić życie pacjentów. Możliwości aparatury Neuroforma są szerokie, oferują pracę w wielu obszarach nad różnymi funkcjami sprawnościowymi pacjentów.

Nad czym można pracować?
Treningi mają na celu usprawniać takie elementy funkcjonowania pacjenta jak:

  • koordynacja wzrokowo-ruchowa oraz ruchów przeciwstronnych
  • poprawa równowagi i precyzji ruchów
  • zwiększenie siły mięśniowej oraz synchronizacji ruchów
  • zwiększenie szybkości oraz efektywności reakcji na bodźce
  • poprawa uwagi, koncentracji, pamięci oraz praca nad podzielnością uwagi
  • zwiększenie możliwości panowania nad reakcjami odruchowymi
  • zwiększenie sprawności stawów oraz praca nad ich sprawnością
  • zwiększenie ruchomości kręgosłupa oraz zakresu ruchów kończyn górnych
  • poprawa precyzji ruchów palców i czucia dotyku oraz zwiększenie możliwości manualnych ręki
  • praca nad rozwiązywaniem problemów, spostrzegawczością i widzeniem przestrzennym
  • praca nad prawidłowymi nawykami oddechowymi i wzmacnianie mięśni oddechowych.

Neuroforma stwarza możliwości dostosowania poziomu trudności wykonywanych zadań do poziomu na jakim aktualnie znajduje się pacjent oraz stopniowym zwiększaniu tego poziomu wraz z jego postępami.